åh herre gud!

Drömde inatt att jag vakna upp en morgon och såg på mina händer att dom var rynkiga, jag fick panik och kolla på mina armar och ben och de var taniga men ni vet med det där hängade som aldrig försvinner när man blir gammal. När jag kollade mig i ansiktet var jag rynkig som ett russin. Jag började gråta och förstog ingenting, min mun var utan tänder och bredvid på handfatet låg min protes i en mugg med en corega tablett som skulle göra rent protesen. Jag kunde inte gå och plötsligt stog en rullator framför mig och jag kände hur min rygg hade sjunkigt ihop. Jag kände mig inte som 1.61 längre. mer som 1.50. och helt plötsligt var jag på tunnelbanan och en kille i 25 års åldern snygg som fan reser sig upp och frågar: vill tant sitta? och jag fick ett hysteriskt anfall och grät och ruska om rullatorn så den paja. Och mitt i allt ihop vakna jag, jag hade tårar på kinden men började små flina åt mig själv. det var ärligt talat hemskt för ända sedan jag började på äldreboendet har jag blivit rädd för att åldras och inte klara mig själv. Jag är inte rädd för att bli gammal, men att inte kunna göra självklara saker som att äta normal mat för att man inte kan tugga det ordentligt, eller inte kunna gå och sköta sig själv.
   Jag har faktiskt fått fnatt och gör allt jag bara kan för att inte åldras. Seriöst jag behöver hjälp jag är inte ens 19 och har redan ålderskris :P

natti natti <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0